Hollywood & What happens in Vegas.. - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Tom Uil - WaarBenJij.nu Hollywood & What happens in Vegas.. - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Tom Uil - WaarBenJij.nu

Hollywood & What happens in Vegas..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tom

25 April 2009 | Verenigde Staten, Davis

Dit zal een van mijn laatste blogs zijn. Komende maandagavond begint mijn grote vliegreis vanaf San Francisco.

Maar in de afgelopen week is ook nog veel gebeurd :) Vorige week zondag was het dan zo ver. De grote trip naar Las Vegas ging beginnen. Erik had de dag van te voren een Ford Mustang (zie foto's) gehuurd en was er al beetje mee in de omgeving aan 't scheuren. Klein detail: het was een convertable :P Zondag einde van de ochtend gingen we op weg. Eerst nog even langs Venice beach patserig gereden, maar dan ging de tocht langs Hollywood, naar Las Vegas toch echt beginnen. Het was bloedje heet die dag (in contrast met de vorige dagen, dat 't beetje winderig was en niet echt strandweer). We hadden dus de beste dag uitgekozen. Gelukkig hielpen 2 koiboi hoeden goed tegen de verschroeiende zon :) De eerste zoektocht bracht ons naar het Hollywood reservoir, terwijl we eigenlijk op zoek waren naar de Hollywood letters. Gelukkig kwamen we erachter dat we toch nog een goed uitzicht op de letters hadden. Even langs de Hollywood boulevard en de walk of fame; daarna over sunset boulevard op weg naar Las Vegas. We hadden het zo uitgekiend dat we in het donker zouden aankomen in Vegas. En het uitzicht in het echt deed niet onder voor dat in de verhalen die we gehoord hadden :) Je komt over een berg de vallei binnengereden en je ziet al die lichtjes middden in de woestijn voor je opdoemen. Erg mooi. Na een trip heen en weer over de strip (de straat waar alle casino's aan liggen), en een typisch avontuur met een dronken Fin, in het Fins schreeuwend naar de mede weggebruikers en een nuchtere Hollander achter het stuur, kwamen we dan toch echt aan in Hotel Tropicana. Het was toch wel raar, ik had beetje moeite met beginnen met gokken :) Dacht dat ik al mijn geld beetje ging verliezen. Uiteindelijk op een potje roulette (dat spelletje met 't balletje en de nummers :P) 60 dollar verloren :) Maar het was gezellig en kheb best lang aan de tafel gezeten en gratis drankjes gekregen (je krijgt gratis te drinken als je speelt). De volgende dag hebben we het zwembad ontdekt. Het is overdag zo bloedje heet dat je beter gewoon bij het zwembad kunt blijven rondhangen en 's avonds als het wat koeler is de straat op kunt gaan. We hadden het zo naar ons zin in Vegas, dat we besloten om er een paar daagjes langer te blijven. We hebben de laatste 2 dagen in the Stratosphere (helemaal aan de andere kant van de strip dan Tropicana) overnacht. Haha de wilde verhalen..tsja..what happens in Vegas..stays in Vegas..

Donderdagochtend vroeg op weg terug naar Santa Monica, om de hitte van de Mojave woestijn te ontduiken. Daar nog even bij mijn favoriete Mexicaanse restaurantje gegeten, waar de serveerster me geen blik waardig gunde (ik had haar de vorige keer totaal geen tip gegeven, omdat ik het beetje zat was dat ze me elke keer 'honey' noemde, terwijl ze gewoon mijn naam wist en ik daar veel vaker kwam). Iets van cultuur verschil geloof ik :)

En nu zit ik met een klein verkoudheidje in Davis (een studentenstad 2 uur ten oosten van San Francisco); lekker als het zulk warm weer is, een verkoudheid oplopen van de airconditioning :P

We zitten beetje te bekijken wat we morgen gaan doen. Misschien gaan we toch nog even een dagje San Francisco mee pakken.

We shall see :)

P.S. voor alle thuisblijvers, woensdagochtendvroeg ben ik weer in Holland :)

• 26 April 2009 - 19:11

Siep En Bertha:

Alweer een ervaring rijker.

Nu weer heel thuiskomen.
    Goede reis.

• 27 April 2009 - 19:26

Edje:

P.S. vrijdagmiddag ben je (weer) in Duitsland ;-)

• 28 April 2009 - 12:49

Tom:

They call me the wanderer, oo the wanderer..i go around and round and round and round and round :P